http://hamkaran.biz/product/jakelidi500.gif http://hamkaran.biz/images/hg.gif
مرجع کامل اطلاعات سینمایی - نگار جواهریان، بازیگری که برای "دیده شدن" عجله نداشت

مرجع کامل اطلاعات سینمایی
 
سینما-تئاتر-تلوزیون-رادیو

 

 

چهره ای که از زیبایی های عامه پسند یا اغواگری های معمول زنانه در آن خبری نیست، اما پر از معصومیت و شادمانی کودکانه و کنترل شده ای است که می تواند درونی ترین احساسات را به نمایش بگذارد...

نگار جواهریان این توانایی را دارد که در آن واحد یا لحظه ای پیش و پس، غم یا شادی را در پهنه چهره اش به نمایش بگذارد، بازیگری که بر میمیک ها و جزئیات صورت خود کاملا مسلط است و به خوبی از همه این جزییات در بازی هایش استفاده می کند.

به گزارش پارسینه، نگار جواهریان- که از قضا دستی هم بر ژورنالیسم و عکاسی دارد- برخلاف بسیاری از سوپراستارهای چشم رنگین یا سیل بازیگران که از سریال های نودشبی تلویزیون به سینما سرازیر شده اند، این شانس را داشت که در سینمای ایران بطور طبیعی و معمول و معقول رشد کند و از تاتر به سینما بیاید تا سنت بازیگران درجه اول سینمای ایران در دهه های گذشته را در دهه هشتاد تکرار کند، اتفاقی که دیگر کمتر روی می دهد.

جواهریان برای سوپراستار شدن یا حتی دیده شدن، عجله ای نداشت، او از اوایل دهه هشتاد سینمای تین ایجری رسول صدرعاملی و فیلم "من ترانه پانزده سال دارم" و "خوابگاه دختران محمدحسین لطیفی" به سینمای حرفه ای پا گذاشت.

نگار جواهریان، باران کوثری، گلشیفته فراهانی و پگاه آهنگرانی بازیگرانی نسل جدید سینمای ایران بودند که همه از اوایل دهه هشتاد کار خود را شروع کردند اما هرکدام سرنوشت متفاوتی پیدا کردند، باران کوثری به سینمای تجاری لغزید، گلشیفته فراهانی نخستین بازیگر ایرانی بعد از انقلاب بود که به هالیوود راه پیدا کرد، پگاه آهنگرانی نتوانست موفقیت های گذشته را تکرار کند، اما نگار جواهریان توانست در جرگه بازیگران درجه یک سینمای ایران درآید.

از نوع انتخاب فیلم ها میتوان دریافت که جواهریان هوشمندی خاصی در انتخاب فیلم ها و کارگردان ها دارد و به اصطلاح "گزیده کار" است، بعد از آزمودن سینمای تین ایجری(نوجوانانه) جواهریان دیگر این تجربه را باوجود پیشنهادات فراوان ادامه نداد، او در " قدمگاه" (ساخته محمد مهدی عسگرپور، ۱۳۸۲) بازی کرد که فیلمی از ژانر "سینما حقیقت-ماوراء" و به اصطلاح روشنفکری های فارابی پسند بود.

اما بعد از این تک تجربه، نگار جواهریان به سینمای روشنفکری با کارگردانان نسل جدید سینمای ایران مثل "سامان مقدم،مازیار میری،بهنام بهزادی،فرزاد موتمن، عبدالرضا کاهانی، امید بنکدار و ایرج کریمی" پیوست و تاکنون نیز این رویه را ادامه داده است، در تمام این فیلم ها جواهریان نقش های مکمل و فرعی داشت اما همین بازی های کوتاه اما جاندار و زیرپوستی باعث درخشش او شد، هنرمندی های جواهریان که ثمره کار تاتری اوست به خوبی در بازی هایش در سینما دیده می شود و یکی از دلایل دیده شدن او هم همین بود.

هرچند که باید بازی در سریال "زیرتیغ" به کارگردانی محمدرضا هنرمند هم یک نقطه عطف در کارنامه بازیگری جواهریان به حساب آورد،شانس هم بازی شدن با پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا و حضور حساب شده در تلویزیون می تواند دلیل حضور جواهریان در تلویزیون باشد.

به گزارش پارسینه، جواهریان دیگر که از شمایل دختر مدرسه ای معصوم و ترسان در خوابگاه دختران خارج شده بود، در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر بخاطر بازی استثنایی اش در "طلا و مس" جایزه بهترین نقش اول زن را دریافت کرد، بازی جواهریان به آن اندازه مورد توجه قرار گرفته است که حتی می توان گفت استاندارد جدیدی در سبک بازیگری ایرانی متولد شده است و این آغاز راه نگار جواهریان در سینمای ایران است، شاید "معتمدآریایی" دیگر در سینمای ایران متولد شده باشد...



ادامه مطلب

طبقه بندی: سینمای ایران، 
برچسب ها: خبر های سینمایی، اخبار سینمایی، تلفن نگار جواهریان، شماره های تماس جواهریان، عكس های اختصاصی از نگار جواهریان، حاشیه های سینمایی، وبلاگ نگار جواهریان، خبر های داغ از نگار جواهریان، سایت نگار جواهریان، بیوگرافی نگار جواهریان، نگار جواهریان، خبر های از نگار جواهریان، عكس های زیبا از جواهریان، عكس های از نگار، عكس های دیدنی، عكس، اخبار داغ روز، اخبار داغ سینما، عكس از بازیگران زن سینما، خبر های از بازیگران زن سینما، زندگی نامه نگار جواهریان، جواهریان نگار،  
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 5 مهر 1389 توسط الهام
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک  
قالب وبلاگ